Posta electronica

 

 

1. Ce este posta electronica?. 2

1.2. Cum functioneaza?. 2

1.3. Adresa de e-mail 3

2. Webmail 4

2.1. Ce înseamna webmail?. 4

2.2. Yahoo. 5

2.2.1. Crearea unui cont pe Yahoo. 5

2.2.2. Citirea scrisorilor 11

2.2.3. Compunerea si trimiterea unei noi scrisori 12

2.3. Hotmail 14

2.4. Email.ro. 14

3. Trimiterea, receptionarea, gestionarea mesajelor - Outlook Express. 15

3.1. Configurarea serverului pentru acces POP3 si SMTP. 15

3.2. Configurarea Outlook Express pentru acces POP3 si SMTP. 19

3.3. Crearea unui mesaj 23

3.4. Atasarea fisierelor 25

3.5. Receptionarea unui mesaj 26

 

 

 

1. Ce este posta electronica?

Posta electronica este un sistem global prin care dvs. puteti trimite si primi mesaje scrise, imagini, sunete, animatii si fisiere altor persoane, prin intermediul Internetului.

Avantajele principale ale e-mailului sunt viteza mare si pretul redus. Un e-mail ajunge la destinatar în câteva minute. Pe de alta parte, nu trebuie sa platiti legatura completa dintre calculatorul dvs. si calculatorul destinatarului, ci numai legatura dvs. la Internet, care, de obicei, consta într-o conexiune telefonica locala pâna la furnizorul de Internet.

1.2. Cum functioneaza?

Posta electronica seamana cu posta clasica.

Nu trebuie sa va faceti probleme, deoarece utilizatorul nu trebuie sa stie exact cum ajunge scrisoarea sa la destinatie. Toata treaba de "transport" a scrisorii este executata de catre programul dvs. de mail, serverele intermediare, si programul de mail al destinatarului. Dvs. trebuie sa dati doar continutul scrisorii si adresa destinatarului.

Observati diferentele fata de serviciul postal clasic:

Transmiterea unei scrisori cum am descris mai sus, este cazul ideal. Se poate întâmpla ca dvs. sa fi gresit adresa, sau destinatarul sa se fi "mutat" (la alt furnizor de Internet).

Odata transmis un mesaj câtre o adresa data, serverele din Internet vor cauta destinatarul, îl vor anunta ca a primit un mesaj, si, când acesta doreste, îi vor transmite mesajul. Transmiterea mesajului (împreuna cu cautarea destinatarului) poate dura ceva timp (de obicei de ordinul minutelor), exceptie facând cazurile când adresa data nu exista, si mesajul este returnat expeditorului dupa ce s-au epuizat toate posibilitatile de cautare a destinatarului.

  Un mesaj se poate sta prin Internet “mult si bine" pâna sa ajunga la destinatar sau într-un caz si mai nefericit poate sa se piarda si sa nu ajunga niciodata! Acestea sunt desigur exceptii rar întâlnite. Este de recomandat, în cazurile unor mesaje importante, sa se ceara destinatarului o confirmare de primire a mesajului. Aceasta cerere de confirmare a primirii revine utilizatorului si doar unele programe de mail si servere realizeaza automat acest lucru.

1.3. Adresa de e-mail

Cum ati vazut mai sus, adresa de e-mail este diferita de adresa fizica a destinatarului.

Fiecare persoana beneficiara a unui serviciu de posta electronica are alocata si o casuta de posta unde primeste scrisorile si de unde are posibilitatea sa trimita scrisori. Aceste casute de posta electronica sunt identificate prin adresa de e-mail a proprietarului. O persoana poate avea mai multe adrese de e-mail.

Adresa e-mail are un format caracteristic.

iepuras@poiana.padure.faget

Se observa prezenta caracterului @ .Toate adresele e-mail au inclus în ele acest caracter. Pâna la caracterul @ (în exemplul dat) este indicat numele proprietarului adresei (numele de cont, sau e-mail). În exemplul nostru, numele contului este iepuras. Acest nume poate fi numele adevarat (de buletin) sau o porecla, pseudonim. Numele poate contine la rândul sau caractere speciale (punct, spatiu, caractere de subliniere, etc.) în functie de preferintele proprietarului si de posibilitatile pe care le ofera serverul de la furnizorul de Internet care ne-a pus le dispozitie casuta postala. Unele organizatii care ofera servicii de posta electronica nu permit utilizarea anumitor caractere în numele de e-mail.

Pe server, numele contului este pur si simplu un director cu acel nume. În afara faptului ca serverul cere si o parola când accesati contul, în contul dvs. se tin si scrisorile primite.

Dupa caracterul @ este indicat numele serverului care a pus la dispozitie casuta de e-mail. Formatul este asemanator cu cel al adreselor Web. Pe acelasi server pot exista mai multe conturi (casute de e-mail), de aceea trebuie sa specificam despre care cont este vorba (iepuras).

Pentru identificarea unui posesor de casuta de e-mail în cazul primirii unui mesaj se porneste cu citirea adresei de la sfârsit spre început. Pe exemplul dat: se localizeaza domeniul faget, apoi în cadrul acestui domeniu se localizeaza subdomeniul padure, în cadrul acestui domeniu se cauta subdomeniul poiana. Se ajunge la @, deci se va cauta direct destinatarul, adica iepurasul. Cautarea domeniilor se face de catre servere specializate. Dar toate acestea (cum anume se face distribuirea mesajelor în Internet) nu intereseaza utilizatorul obisnuit.

2. Webmail

2.1. Ce înseamna webmail?

Ce se întâmpla daca aveti un drum în strainatate, sau chiar numai în alta localitate? Cum va cititi mailurile? Sigur, puteti duce cu dvs. programul de citit mailurile, sau poate chiar este instalat pe calculatorul de pe care doriti sa va cititi posta; de exemplu, Outlook Express se instaleaza deodata cu Windows.

Metoda de a folosi programul de mail de pe alt calculator decât al dvs. are doua dezavantaje majore:

Ce ar fi daca ati putea tine toata cutia postala pe un server usor accesibil, care merge zi si noapte? Si sa va puteti citi scrisorile fara a avea nevoie de un program special. Fara configurari. Folosind doar un browser obisnuit, care exista pe orice calculator conectat la Internet!

Exista asa ceva. Exista servere de Web, pe care va puteti conecta cu un browser de Web, si, pe lânga stiri, meteo, sport si alte informatii, va puteti citi si posta electronica. Desigur, prima data trebuie sa va creati un cont pe server; procesul de creare al contului se face tot prin Web, cu ajutorul browserului.

Din moment ce va accesati casuta postala prin intermediul Web-ului, acest serviciu se mai numeste si Web-mail.

Exista multe site-uri care ofera casuta postala - cont de mail - pe serverele lor. Mai mult, ele ofera acest serviciu gratuit. În schimb, când încarcati pagina de Web de pe serverul lor, ca sa va cititi scrisorile, pe lânga scrisori veti vedea si tot felul de reclame, din care traiesc aceste site-uri.

Site-urile acestea se mai numesc si freemail, deoarece ofera acest serviciu gratuit.

Vom vedea mai jos cum puteti sa va creati un cont pe un astfel de site si cum sa folositi contul creat.

2.2. Yahoo

Desi ofera si multe alte servicii, site-ul Yahoo este cel mai cunoscut datorita serviciului de webmail pe care îl ofera.

Este interesanta integrarea serviciilor, de exemplu daca folositi mesagerul Internet al Yahoo ("Yahoo Messenger"), despre care vom vorbi la alta lectie, acesta va avertizeaza când primiti o scrisoare noua în casuta postala Yahoo.

Daca doriti, puteti opta pentru includerea datelor dvs. într-o baza de date Yahoo, prin care puteti sa va gasiti un partener sau sa va gaseasca altcineva pe dvs. Toti cei care au cont pe Yahoo pot opta pentru listarea datelor asociate contului în baza de date publica Yahoo.

Cei din Statele Unite pot chiar sa foloseasca Yahoo pentru a-si calcula impozitele, pe lânga aflarea tuturor detaliilor si noutatilor din lumea finantelor.

Yahoo are si un puternic sistem de comert electronic, de unde puteti cumpara ce va doreste inima - si vi-l si trimit acasa.

Trebuie sa stiti ca, din moment ce scrisorile trimise si primite se tin pe serverul Yahoo, ele ocupa loc. Exista o limita de spatiu pentru conturi; daca depasiti aceasta limita, trebuie sa stergeti din scrisorile de pe server, altfel nu veti mai putea primi scrisorile noi.

Ati putea întreba: ce sens are sa platesc pentru acelasi serviciu pe care îl pot primi gratuit? Un cont Yahoo cu plata are avantajele sale: nu va apar reclame deranjante, puteti avea o adresa de mail de forma patron@firmamea.com în loc de ipopescu@yahoo.com, sau puteti tine mai multe scrisori pe server, daca va mai cumparati spatiu pentru contul dvs. pe serverele Yahoo.

2.2.1. Crearea unui cont de mail

La crearea unui cont va trebui sa completati formulare cu datele dvs. Este foarte probabil ca nimeni nu va verifica aceste date, dar daca doriti ca datele dvs. sa apara pe Internet si oamenii sa va poata gasi cu ajutorul motorului de cautare Yahoo, este indicat sa completati cu datele reale.

Yahoo ID este cel mai important, fiind numele contului dvs. de pe Yahoo, nume care va apare în adresa de e-mail Yahoo:

Alegeti un nume unic, pe cât posibil, deoarece Yahoo are foarte multi utilizatori, si s-ar putea ca numele pe care îl alegeti sa fie deja "luat" de catre altcineva.

Parola este la fel de importanta, deoarece cu ajutorul parolei puteti sa-i "tineti" pe altii afara din casuta dvs. postala. Dar, din cauza ca nu vedeti ce tastati, pueti gresi parola, de aceea ea trebuie introdusa de doua ori.

Atentie: în cazul parolei, se face diferentiere între literele mari si mici, pentru a face mai grea ghicirea parolei de persoane neautorizate. Ca sa fie cât mai grea de ghicit, nu folositi ca parola data de nastere, numele copilului, numarul masinii etc. Este mai usor decât credeti sa se observe obiceiurile unui om si sa i se ghiceasca parolele, nu numai la contul de webmail, dar si la seif.

Folositi litere mari si mici alternativ, si si cifre în parola, ca sa fie cât mai greu de ghicit. De exemplu, la contul ibagaciosul de mai sus, am introdus parola LaN1mereala, litera "i" fiind înlocuita de cifra "1", ca sa fie mai complicat.

Ca o masura de siguranta, pentru cazul în care ati uita parola, Yahoo mai ofera si o a doua parola, pe baza unei întrebari:

Puteti selecta întrebarea din lista. Alegeti o întrebare a carui raspuns sa vi-l amintiti usor, dar sa fie greu de ghicit pentru altii!

Dupa asta, cum vedeti în imaginea de mai sus, trebuie sa introduceti data dvs. de nastere, în format Luna Zi, An.

Optional, puteti sa introduceti o alta adresa de mail a dvs., existenta.

Ultima zona din formular este o protectie al serverelor Yahoo. Din moment ce nu va opreste nimeni sa va creati mai multe conturi Yahoo, unii oameni au creat programe speciale care nu fac altceva decât sa se conecteze la Yahoo si sa creeze sute de conturi de e-mail, prin care apoi sa trimita mii de e-mailuri în toata lumea, ori în scopuri publicitare, ori în scopuri si mai malefice. Imaginea pe care scrie un cuvânt oarecare, care trebuie scris în casuta de text de deasupra asigura faptul ca aceste programe nu pot crea automat conturi Yahoo. Un om vede clar cuvântul de pe imagine, însa un program deosebeste foarte greu punctele din fundal de literele utile. Mai mult, imaginea se schimba aleator la fiecare încercare de creare a unui cont nou, deci este necesar ca crearea contului sa se faca manual, nu automat, prin program.

Scrieti cuvântul de pe imagine în casuta de text.

Când ati terminat de introdus datele, apasati butonul Submit This Form din partea de jos a paginii.

2.2.2. Citirea scrisorilor

Citirea scrisorilor dintr-un cont Yahoo este simpla.

Primul pas este sa încarcati pagina de mail de pe site-ul Yahoo. Puteti face acest lucru prin intermediul paginii principale www.yahoo.com, apoi dând clic pe Check Email, sau accesând direct site-ul http://mail.yahoo.com.

Vi se va cere numele de login (în cazul nostru, ibagaciosul) si parola, pentru autentificare.

Intrati dând clic pe butonul Sign in. Daca exista contul cu acel nume si parola este corecta, vi se afiseaza pagina dvs. de e-mail.

Aveti mai multe directoare în cont, cel mai important fiind INBOX, în care se tin scrisorile dvs.

Ca sa cititi scrisorile, trebuie sa dati clic pe INBOX. Apare o lista cu scrisorile primite; dati clic pe subiectul scrisorii pe care doriti sa o cititi. Se afiseaza continutul scrisorii.

Daca doriti sa stergeti o scrisoare, selectati casuta din stânga ei, apoi dati clic pe Delete de la sfârsitul listei. Puteti sterge mai multe scrisori deodata, trebuie doar sa le selectati pentru stergere.

Daca sunteti siguri ca ati mai primit scrisori în timp ce le citeati, puteti dat clic pe Check Mail din lista de legaturi din stânga listei de scrisori.

2.2.3. Compunerea si trimiterea unei noi scrisori

Pentru compunerea unei scrisori, dati clic pe Compose din lista de navigare din stânga.

Va apare pagina de compunere a scrisorilor:

Orice e-mail contine trei parti de baza:

·        Adresa expeditorului;

·        Adresa destinatarului;

·        Titlul, sau subiectul scrisorii;

·        Corpul - textul - scrisorii.

Adresa expeditorului este adresa dvs. Yahoo va pune automat adresa dvs. pe "plicul" în care se trimite e-mailul.

Adresa destinatarului trebuie sa o scrieti în casuta de text cu titlul To:; puteti scrie mai multi destinatari, separând adresele cu virgula. O alta metoda este sa trimiteti copii "la indigo" (copii identice) ale scrisorii, daca scrieti adrese în casuta CC:, care înseamna "Carbon Copy".

Puteti trimite scrisori la mai multi destinatari, fara ca acestia sa stie ca si altcineva a primit scrisoarea. Puneti adresele în casuta BCC: ("Blind Carbon Copy"). Destinatarii din BCC vor primi o copie a scrisorii, dar adresa lor nu va aparea pe scrisoare.

Subiectul scrisorii este important, deoarece în casuta postala a destinatarului, scrisorile apar într-o lista, fiind afisata data primirii, expeditorul si subiectul mesajului.

Corpul scrisorii este mesajul în sine, desi, daca aveti ceva scurt de trimis, puteti omite corpul scrisorii, bazându-ne doar pe Subject. Dar acest lucru nu este civilizat, deoarece destinatarul tot cauta textul scrisorii si crede ca s-a pierdut.

Observati legatura Add/Delete Attachments dupa textul scrisorii. Puteti atasa fisiere scrisorii dvs. Fisierele se vor copia de pe calculatorul dvs. pe serverul Yahoo, dupa care serverul le lipeste de scrisoare si le trimite împreuna cu aceasta.

Daca nu doriti sa trimiteti scrisoarea acum, puteti sa o salvati ca "ciorna", cu Save Draft.

Când ati terminat de scris scrisoarea, si ati completat toate adresele la care doriti sa ajunga, dati clic pe butonul Send.

Observati ca puteti adauga adresa destinatarului într-o carte de adrese, Address Book. Puteti folosi apoi Address Book sa copiati adrese din el, când trimiteti o noua scrisoare.

2.3. Hotmail

Hotmail este un serviciu de Webmail oferit de Microsoft. Înscrierea se face asemanator ca si la Yahoo, cu mici diferente. Unii prefera Hotmail, altii Yahoo, acestia doi fiind principalii competitori în oferta internationala de Webmail.

2.4. Email.ro

Email.ro (www.email.ro) este un serviciu de webmail/freemail românesc, oferit de firma CODEC. Are avantajul ca, fiind pe servere românesti, accesul din România este mai rapid decât pe Hotmail sau Yahoo. Pe de alta parte, din strainatate, accesul este mai lent, tocmai pentru ca este un site românesc. Acest site mai are si avantajul ca se poate configura ca pagina sa se afiseze în limba româna.

Înscrierea este asemanatoare înscrierii pe Yahoo.

Adresele de forma ibagaciosul@email.ro se pot scrie si ca ibagaciosul@kolozsvar.ro, ibagaciosul@clujnapoca.ro, ibagaciosul@zalau.ro sau ibagaciosul@hotmail.ro, toate semnificând acceasi casuta de mail.

 

3. Trimiterea, receptionarea, gestionarea mesajelor - Outlook Express

În continuare vom merge în paralel cu explicatiile teoretice si exercitiul practic.

Exercitiu: Creati un mesaj de felicitare pe care doriti sa-l transmiteti cu ocazia zilei de nastere, unui prieten, a carui adresa e-mail va este cunoscuta: (iepuras@poiana.padure.faget). Vom vedea cum facem acest lucru.

Dupa lansarea Outlook Express pe ecran va apare fereastra principala.

Exista directoare speciale pentru fiecare cutie postala. Exista astfel o cutie de intrare numita Inbox în care sunt primite mesajele. Pentru mesajele transmise exista o cutie de iesire Outbox în care sunt depuse mesajele dupa ce acestea sunt trimise.

3.1. Configurarea serverului pentru acces POP3 si SMTP

Pentru a putea accesa scrisorile primite prin intermediul Outlook Express, trebuie sa configuram atât serverul, cât si Outlook Express.

Vom urmari mai jos configurarea contului nostru de pe Yahoo pentru a putea fi accesat cu Outlook Express. Acest lucru înseamna ca Outlook Express va copia toate scrisorile din contul Yahoo pe calculatorul nostru, si vom putea sa le citim local, fara sa tinem legatura la serverul Yahoo deschisa cât timp ne citim scrisorile. Pe de alta parte, nu va fi nevoie sa ne conectam prin web la serverul Yahoo, deoarece vom trimite scrisorile din Outlook Express, care, la rândul lui, le va trimite folosindu-se de contul nostru de pe Yahoo.

Observatie: din data de 24 aprilie 2002, Yahoo nu mai ofera acces POP/SMTP gratuit, doar contra cost. Puteti sa va creati, în schimb, cont pe www.home.ro. Aici, serverul POP si SMTP este mail.home.ro.

POP3 este un protocol prin care un program de mail poate sa se conecteze la un server si sa copieze scrisorile primite dintr-un cont anume de pe server pe calculatorul utilizatorului.

SMTP este un protocol prin care un program de mail poate sa trimita scrisori, prin intermediul contului de pe server al utilizatorului.

Intrati în contul dvs. de pe Yahoo. În lista de optiuni din stânga ferestrei, selectati Options.

Dintre multitudinea de optiuni, pe noi ne intereseaza cea cu POP Access & Forwarding. Dati clic pe legatura.

Apare o pagina pe care trebuie sa selectati "Yes, I want to use mail forwarding and POP access..."

Pagina urmatoare va permite sa selectati ca Yahoo sa va trimita automat mesajele primite, la o alta adresa de mail. De exemplu, ati putea avea o adresa publica Yahoo, si una privata, la care sa redirectionati ("Forward") toate mesajele din casuta dvs. postala Yahoo. Când nu va mai place casuta publica, va creati una noua si o redirectionati pe aceea.

Însa noi nu vrem redirectionare, ci acces Web si POP. Selectati (daca nu era selectata) optiunea "Web and POP Access".

Dati clic pe butonul Submit din partea de jos a paginii.

Apare un tabel cu datele care va trebui sa le introduceti în Outlook Express, pentru a va putea citi scrisorile Yahoo cu acesta.

3.2. Configurarea Outlook Express pentru acces POP3 si SMTP

Porniti Outlook Express. Intrati în meniul Tools/Accounts, si selectati foaia Mail.

Dati clic pe Add si selectati Mail. În ceea ce urmeaza, veti configura Outlook Express pentru lucrul cu contul dvs. de mail Yahoo.

Va introduceti numele real; acest nume va apare pe e-mailurile trimise de dvs. ca si expeditor.

Va introduceti adresa de e-mail. Destinatarii scrisorilor dvs. vor putea folosi aceasta adresa ca sa va raspunda la scrisori.

Dupa aceea, trebuie sa introduceti numele contului dvs. de pe serverul de mail si parola aferenta. Acestea sunt elementele prin care serverul va identifica când doriti sa va cititi scrisorile. De acum încolo, Outlook Express va face acest lucru pentru dvs.

Daca nu scrieti nimic la parola, Outlook Express v-o va cere la conectare.

Daca selectati Remember Password, Outlook Express tine minte parola si se conecteaza fara sa va întrebe, nici macar n-o va afisa la conectare.

Daca nu ati introdus corect datele, mai aveti o sansa sa dati înapoi (Back).

Dati clic pe Finish.

Pentru a fi siguri ca Outlook Express nu sterge scrisorile de pe server dupa ce le-a copiat local, mergeti din nou în meniul Tools/Accounts/Mail, selectati contul dvs. si dati clic pe Properties.

În zona selectata, scrieti un nume pentru acest cont, de exemplu "Contul meu de pe Yahoo". Apoi mergeti pe foaia Advanced.

Activati optiunea "Leave a copy of messages on server"; daca doriti, puteti sa-l configurati sa stearga mesajele vechi de pe server dupa un numar de zile ("Remove from server after x days").

Pentru verificare setarilor, în bara de butoane al Outlook Express, apasati butonul Send/Recv. Programul ar trebui sa se conecteze la Yahoo si sa va aduca scrisorile în directorul INBOX local.

3.3. Crearea unui mesaj

Pentru a crea un mesaj nou se actioneaza butonul New Mail sau din meniul File->New->Mail Message.

Indiferent de modul în care se lanseaza crearea unui nou mesaj, pe ecran se va deschide o fereastra noua cu titlul New Message.

Crearea mesajului presupune completarea tuturor casutelor din fereastra New Message.

TO - adresei destinatarului. În cazul în care acelasi mesaj se doreste a fi trimis mai multor persoane, adresele acestora sunt trecute în aceeasi casuta, separate prin caracterul ";" (punct-virgula) sau ","(virgula). Adresele trecute în casuta To sunt considerate adrese ale receptorilor primari. Este obligatorie completarea cu cel putin o adresa e-mail.

Cc - Adresele receptorilor secundari sunt trecute în casuta Cc. Cc sunt initialele denumirii în limba engleza Carbon Copy - copie la indigo. Sistemul nu face nici o diferenta între destinatarii primari si secundari, mesajul fiind transmis în mod identic. Ca si în cazul adreselor primare, pot fi trecute în casuta de Cc mai multe adrese e-mail. Se accepta si necompletarea casutei Cc.

Subject - Casuta de Subject se va completa cu un text scurt, reprezentativ pentru continutul mesajului. Nu este obligatorie completarea, dar este recomandabila. În momentul primirii unui mesaj nou, destinatarul "vede" numele expeditorului si textul inclus în casuta de Subject. Astfel el are o prima imagine a noului mesaj receptionat. În completarea casutei Subject nu sunt limitari de utilizare a unor caractere, dar sunt limitari de lungime a textului. Astfel textul trebuie sa fie afisabil pe o linie de ecran.

Mesajul efectiv va fi scris în ultima casuta (de dimensiune mult mai mare decît cele de mai sus). Mesajul poate contine orice caractere, fara restrictie.

Editarea textului mesajului se realizeaza asemanator editarii unui text în Word. Optiunile de optimizare a textului sunt mai putine. Se pastreaza însa principalele facilitati: tipului fontului, dimensiunea caracterului, formatul caracterelor (îngrosat, italic, subliniat ), alinierea textului.

Dupa ce textul mesajului a fost introdus, s-au completat câmpurile de adrese si subiectul mesajului, mesajul va fi expediat la actionarea butonului Send (trimite) sau la selectarea din meniul File->Send Message.

3.4. Atasarea fisierelor

Prin posta electronica în cadrul mesajelor pot fi transmise si fisiere, independent de continutul (textul) mesajului. Aceste fisiere se ataseaza mesajului si poarta denumirea de fisiere atasate sau "attachment". Pentru atasarea unui fisier se selecteaza din meniu Insert->File Attachment sau se actioneaza butonul Attach.

Indiferent de modalitatea folosita, pe ecran se va deschide o fereastra Insert Attachement ce permite selectarea unui fisier existent în calculator.

Se selecteaza fisierul dorit, se actioneaza butonul Attach.

Automat în fereastra de "constructie" a mesajului va apare o noua casuta cu numele fisierului atasat si dimensiunea fisierului.

Se pot atasa mai multe fisiere la un mesaj. Pentru fiecare fisier se procedeaza în mod asemanator.

3.5. Receptionarea unui mesaj

Toate mesajele primite sunt incluse în cutia de intrare Inbox. Pentru a citi mesajele se va deschide directorul Inbox. Cum anume? Din lista de directoare puse la dispozitie (Folders) se activeaza prin clic directorul Inbox.

Dupa deschiderea directorului Inbox, pe ecran va fi afisat continutul acestuia (mesajele continute - expeditorul, subiectul mesajului, data receptionarii mesajului). Daca exista mesaje noi, necitite înca, atunci în lista de directoare în dreptul directorului Inbox va fi trecut (între paranteze) numarul de mesaje noi.

Un singur mesaj nou (necitit)

Prin selectarea unui mesaj în partea de jos a ecranului va fi afisat continutul sau.

În momentul selectarii unui mesaj este permisa transmiterea unui raspuns expeditorului mesajului selectat. Pentru aceasta fie se actioneaza butonul Reply, fie din meniul Message optiunea Reply to sender. Efectul este deschiderea unei ferestre identice celei de creare a unui mesaj, dar având completata casuta To (adresa destinatarului).